Ετήσιο Πρόγραμμα στη “Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων”

Ετήσιο Πρόγραμμα στη “Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων”

Εγγραφή

Τηλ.Επικοινωνίας
23311 20342

Διάρκεια:
600 Δ.Ω. (12 Θεματικές Ενότητες)

Τρόπος διεξαγωγής:
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Σκοπός του προγράμματος

Τα Προγράμματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Ενδυνάμωσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για το Ετήσιο Πρόγραμμα “ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ”

Πιθανές μοριοδοτήσεις μπορεί να ισχύουν ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία

Σε ποιους απευθύνεται

Σε ποιους απευθύνονται τα προγράμματα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να αναταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και απαιτητικό περιεχόμενο. Αν και τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά βίου μάθησης, απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα μοντέλα της συμβουλευτικής και της εκπαιδευτικής παρέμβασης, την παροχή υποστήριξης στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο και γενικότερα τον εφοδιασμό με ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

  • κατανοούν τις έννοιες “διοίκηση” και “ηγεσία”, καθώς και τη φιλοσοφία τους
  • γνωρίζουν τα μοντέλα Σχολικής Διοίκησης
  • αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά, τις προσδοκίες και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και του ρόλου του διευθυντή/ηγέτη
  • προγραμματίζουν, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν πλάνο ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
  • υιοθετούν και εφαρμόζουν αποτελεσματικά μοντέλα εκπαιδευτικής αξιολόγησης

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες:

Διδακτική Ενότητα  1

Τίτλος Εννοιολογική αποσαφήνιση της Διοίκησης/ Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων
Περιγραφή

(περίληψη αντικειμένου ενότητας, τίτλοι επιμέρους συνεδριών ενότητας)

Εννοιολογική αποσαφήνιση της Διοίκησης

Στην παρούσα θεματική ενότητα αποσαφηνίζεται η έννοια της διοίκησης δια μέσου των συμπερασμάτων και της έρευνας  που συμπεριλαμβάνονται στη  διοικητικής επιστήμη,  λαμβάνοντας υπόψη όλους τους σύγχρονους ορισμούς  της  έννοιας . Αναλυτικότερα εξετάζεται:

1.Η έννοια, το περιεχόμενο και η ιστορική  εξέλιξη της διοίκησης.

2.Η αναγκαιότητα της ύπαρξης διοικητικών και οργανωτικών μηχανισμών στο χώρο της εργασίας.

3.Κουλτούρα διοίκησης και αποτελεσματικότητα.

4.Οι θεωρίες της διοίκησης και τα διοικητικά μοντέλα. Θεωρητικές προσεγγίσεις

5.Οι  κύριες επιχειρησιακές και διοικητικές λειτουργίες  μιας δομής εργασίας .

6.Η  σχέση  της Διοίκησης  με το περιβάλλον της εργασιας.

7.H έννοια του management και οι δομικοί περιορισμοί της εργασίας, της νομοθεσίας και της επικοινωνίας.

8.Η διοίκηση στην εκπαίδευση και οι ιδιαιτερότητες της. Θεωρητικές προσεγγίσεις του ορθολογικού, γραφειοκρατικού και συνεργατικού πρότυπου διοίκησης.

Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων (HRM)

Η παρούσα θεματική ενότητα θα επισκοπηθεί υπό το πρίσμα της Οργανωτικής Ψυχολογίας και της Επιστήμης της διοίκησης. Αναλυτικότερα θα εξεταστούν:

 

1.Διασαφήνιση  της έννοιας των ανθρώπινοι πόροι από την οπτική ποικίλων θεωρητικών αποτυπώσεων.

2.Διοίκηση ψυχολογία κινήτρων και εργασιακή παρακίνηση

3.Οι επαγγελματικές, υπηρεσιακές και  διαπροσωπικές  σχέσεις στο χώρο της εργασίας.

4.Η έννοια της ικανότητας στο χώρο της εργασίας.

5.Αποτελεσματικότητα και επαγγελματική ικανοποίηση.

6.Ανθρώπινοι  πόροι, λήψεις αποφάσεων, διαχείριση προσωπικού

7.Ανθρώπινοι πόροι και καινοτομία.

8.Η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση

9.Εκπαιδευτική καινοτομία και εκπαίδευση.

10.Μέθοδοι και στρατηγικές διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση.

11.Αποτελεσματική Αξιοποίηση ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση.

Έναρξη 01/10/2019
Λήξη 01/11/2019
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Η έννοια, το περιεχόμενο και η ιστορική  εξέλιξη της διοίκησης.
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Κουλτούρα διοίκησης και αποτελεσματικότητα
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Διασαφήνιση  της έννοιας των ανθρώπινοι πόροι
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση

Διδακτική Ενότητα  2

Τίτλος Μοντέλα Σχολικής Ηγεσίας/Διοικητικό πλαίσιο του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος
Περιγραφή Στην παρούσα ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα μυηθεί σε έννοιες οι οποίες απασχολούν έντονα τον κλάδο της εκπαίδευσης όπως αυτή της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Ο επιμορφούμενος θα εκπαιδευτεί στα μοντέλα ηγεσίας όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Θα έρθει σε επαφή με τους τύπους ηγεσίας μαθαίνοντας για το αυταρχικό, το εξουσιοδοτικό και το δημοκρατικό μοντέλο. Μελετώντας αυτή την ενότητα θα είναι έτοιμος να προσεγγίσει, ανάλογα με τα αίτημα που καλείται να απαντήσει, ποιο μοντέλο ηγεσίας πρέπει να εφαρμόσει: συναλλακτική ηγεσία, διοικητική ηγεσία , συμμετοχική ηγεσία, μετασχηματιστική ηγεσία, ηθική ηγεσία, παιδαγωγική ηγεσία, μεταμοντέρνα ηγεσία και διαπροσωπική ηγεσία.
Έναρξη 01/11/2019
Λήξη 01/12/2019
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Σχολική Ηγεσία
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Τύποι ηγεσίας στην εκπαίδευση
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Διοίκηση Σχολικής Μονάδας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Η λειτουργία της οργάνωσης στη σχολική μονάδα

Διδακτική Ενότητα  3

Τίτλος Ποιότητα και Εκπαίδευση -Μέθοδοι και Τεχνικές Διοίκησης
Περιγραφή Ποιότητα και Εκπαίδευση

Η παρούσα θεματική ενότητα θα επισκοπηθεί υπό το πρίσμα της Επιστήμης της διοίκησης  η παράμετρος της ποιότητας στην Εκπαίδευση. Αναλυτικότερα:

1.Η έννοια και το περιεχόμενο της ποιότητας στην εκπαίδευση.

2.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και το διοικητικό πλαίσιο.

3.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και το πρόγραμμα σπουδών.

4.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και το οργανωτικό πλαίσιο της σχολικής μονάδας.

5.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και η εκπαιδευτική καινοτομία.

6.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και η εκπαιδευτική έρευνα.

7.Η ποιότητα στην εκπαίδευση και η διοικητική και οργανωτική συνοχή.

8.Η ιδεολογική και πολιτική θεωρία της εκπαιδευτικής ποιότητας.

9.Ερευνητικά αποτελέσματα και προτάσεις για την επίτευξη ποιότητας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Μέθοδοι και Τεχνικές Διοίκησης

Στην παρούσα ενότητα θα εξεταστούν ακόμα θέματα, θεωρητικές και πρακτικές διαστάσεις, μέθοδοι και τεχνικές διοίκησης με έμφαση στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.  Στη σειρά αυτών των εισηγήσεων θα παρουσιαστούν τα κλασικά μοντέλα διοίκησης  αλλά και σύγχρονα μοντέλα που προβάλλονται σήμερα μέσα από τη θεωρία και την έρευνα της διοίκησης. Αναλυτικότερα θα εξεταστούν:

1.Το πολιτικό πρότυπο.

2.Το πρότυπο της κουλτούρας.

3.Το ερμηνευτικό πρότυπο

4.Το πρότυπο χαλαρής συνοχής.

5.Το συνεργατικό πρότυπο

6.Το πρότυπο των συστημάτων

7.Το ορθολογικό πρότυπο

8.Το γραφειοκρατικό πρότυπο

Καθώς και τα καινοτόμα σύγχρονα συστήματα τεχνικών και μεθόδων διοίκησης όπως αποτυπώνονται στην θεωρία του Mintzberg:

1.Το πρότυπο του σχεδιαστικού μοντέλου δηλαδή  σχεδιασμού και της εφαρμογής στην  εκπαίδευση  (formulator- implementers)

2.Το οραματικό μοντέλο (visionary model)

3.To μαθησιακό μοντέλο και το μοντέλο της εργασιακής εμπειρίας  (learning model)

4.To μοντέλο της ηρωικής διοίκησης (heroic engagement) και το μοντέλο της «δεσμευτικής διοίκησης (engaging management).

Έναρξη 01/12/2019
Λήξη 01/01/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Η έννοια και το περιεχόμενο της ποιότητας στην εκπαίδευση
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Η ποιότητα στην εκπαίδευση και το οργανωτικό πλαίσιο της σχολικής μονάδας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Μέθοδοι και τεχνικές διοίκησης ( Α ΜΕΡΟΣ)
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Μέθοδοι και τεχνικές διοίκησης ( Β ΜΕΡΟΣ)

Διδακτική Ενότητα  4

Τίτλος Τεχνικές Διαπραγματεύσεων
Περιγραφή

(περίληψη αντικειμένου ενότητας, τίτλοι επιμέρους συνεδριών ενότητας)

Στην παρούσα ενότητα οι επιμορφούμενοι θα μυηθούν στον τομέα της στρατηγικής η οποία αποτελεί κατευθυντήρια γραμμή για τη διαμόρφωση τακτικών κατάρτισης. Ανάμεσα στις έννοιες που παρουσιάζονται, εμπεριέχονται  εκείνες 1) της διαπραγμάτευσης και πως μπορούν μέσα από την εφαρμογή της συνεργασίας να οικοδομηθεί μία παραγωγική σχέση, 2) της αξιοπιστίας και της διατήρησής της, μέσω κατάλληλων πρακτικών οι οποίες θα έχουν στο επίκεντρο της ενεργητική ακρόαση, 3) της στρατηγικής για τους διαπραγματευτές όπως τον ανταγωνισμό, την παραχώρηση, την αποφυγή, τον συμβιβασμό και την συνεργασία.  Επιπλέον στην ενότητα εντάσσονται και τεχνικά σημεία όπως: αναγνώριση του άλλου μέλους και καθορισμός θέσεων, τεχνικές επίλυσης προβλήματος, μεθόδοι επίτευξης συμφωνίας και διαμόρφωση τελικών αποφάσεων. Οι επιμορφούμενοι αφού διδαχθούν την ενότητα θα είναι έτοιμοι να ιεραρχούν τις προτεραιότητες τους, να συλλέγουν και να επεξεργάζονται όλες τις απαραίτητες πληροφορίες  και να διατυπώνουν και να υλοποιούν συμφωνίες.
Έναρξη 01/01/2020
Λήξη 01/02/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Διαμόρφωση τακτικών κατάρτισης
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Τεχνικές επίλυσης προβλήματος
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Μεθόδοι επίτευξης συμφωνίας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Διαμόρφωση τελικών αποφάσεων

Διδακτική Ενότητα  5

Τίτλος Εκπαιδευτική Ηγεσία και Σχολική Αποτελεσματικότητα- Ικανότητες του Διευθυντή με βάση το Νομικό Πλαίσιο
Περιγραφή Η θεματική αυτή ενότητα περιλαμβάνει εισαγωγή στη θεωρία της ηγεσίας ως νέας επιστημονικής περιοχής και κατανόηση βασικών όρων – εννοιών, οι οποίες σχετίζονται με τις ηγετικές ικανότητες. Εξετάζονται θέματα που αφορούν ορισμένους βασικούς τύπους ηγεσίας όπως π.χ. ”μετασχηματιστική”, ”ηθική”, ”δημοκρατική”, καθώς και συγκεκριμένες λειτουργίες της. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται οι βασικές αρχές κατηγοριοποίησης των διαφόρων μορφών ηγεσίας, καθώς επίσης και η χρήση και η αποτελεσματικότητά τους στην εκπαίδευση. Παράλληλα, εξετάζονται βασικές αρχές και μοντέλα ηγεσίας, καθώς επίσης και ζητήματα που σχετίζονται με τη σχολική αποτελεσματικότητα που απορρέει από τη συσχέτισή της με μοντέλα ηγεσίας. Επιπρόσθετα, παραθέτονται οι ικανότητες του διευθυντή, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας.

Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι επιμορφούμενοι τον ρόλο και τις λειτουργίες της εκπαιδευτικής ηγεσίας, καθώς επίσης και να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες, τα προβλήματα και τις αντιφάσεις που εμπεριέχει η άσκηση αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας. Επίσης, επιδιώκεται να εξοικειωθούν με σύγχρονες θεωρίες που περιγράφουν τον ”αποτελεσματικό” και τον ”μη αποτελεσματικό” σχολικό οργανισμό, ώστε να είναι σε θέση να αντεπεξέρχονται με παιδαγωγικά κριτήρια και αρχές στις ανάγκες δημιουργίας θετικού σχολικού κλίματος.

Αναφορικά με το περιεχόμενο της ενότητας, θα επικεντρωθούμε τόσο στην αναγκαιότητα όσο και στα προβλήματα της άσκησης αποτελεσματικής ηγεσίας, αποσαφηνίζοντας σχετικές έννοιες, όπως: τομείς, μοντέλα, τύπους ηγεσίας, ιστορικό – κοινωνικό και νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα. Τέλος, θα μελετηθούν επιπλέον ζητήματα σχετικά με τη διασύνδεση της ηγεσίας με το όραμα, την άσκηση επιρροής, τις αξίες, τον συντονισμό όλων των δομών και των ανθρώπων, την εκπλήρωση στόχων μέσω της συνεργασίας και την παροχή βοήθειας για την επίτευξη στόχων και αποτελεσμάτων βραχυπροθέσμου κατά βάση προσανατολισμού με τις λειτουργίες του προγραμματισμού, της οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου των δραστηριοτήτων, καθώς και της λήψης αποφάσεων.

Έναρξη 01/02/2020
Λήξη 01/03/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Ο ρόλος και οι λειτουργίες της εκπαιδευτικής ηγεσίας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Οι βασικές αρχές κατηγοριοποίησης των διαφόρων μορφών ηγεσίας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Αναγκαιότητα – προβλήματα της άσκησης αποτελεσματικής ηγεσίας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Διασύνδεση της ηγεσίας Δρ. Αναστασίου,

Διδακτική Ενότητα  6

Τίτλος Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων
Περιγραφή Οι λήψεις αποφάσεων που αφορούν εκπαιδευτικά θέματα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής δομής και απαιτούν την διαδικασία επιλογής μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εναλλακτικών λύσεων. Ο εκπαιδευόμενος στην παρούσα ενότητα διδάσκεται ρεαλιστικές μεθόδους λήψεις αποφάσεων  με την έννοια της διαδικασίας επίλυσης συγκεκριμένων προβλημάτων, ενώ προσεγγίζει και την έννοια του προγραμματισμού ως βραχυπρόθεσμη ή/και μεσοπρόθεσμη δράση του οργανισμού, η οποία συγκεκριμενοποιεί τους στόχους, τις ενέργειες και τα μέσα τα οποία υλοποιούν τις στρατηγικές σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η ενότητα δομείται σε πέντε υποκατηγορίες: εντοπισμός και ορισμός του προβλήματος, εύρεση αναλυτικών ιδεών, επιλογή καταλληλότερης απόφασης, εφαρμογή της επιλογής και έλεγχος και αξιολόγηση. Γίνεται ανάλυση των σταδίων που λαμβάνονται υπόψη για τη λήψη μίας απόφασης.  Θεωρείται απαραίτητο να αναφερθούν και να αναλυθούν οι έννοιες της προσωπικότητας και της ικανότητας ενός ατόμου με σκοπό την αποτελεσματική λήψη όσο το δυνατόν ριψοκίνδυνων αποφάσεων.
Έναρξη 01/03/2020
Λήξη 01/04/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Η έννοια του προγραμματισμού
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Προσωπικότητας -ικανότητας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Στάδια λήψης απόφασης
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Στάδια λήψης απόφασης

Διδακτική Ενότητα  7

Τίτλος Οργάνωση και οικονομική διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων
Περιγραφή Η θεματική αυτή ενότητα περιλαμβάνει εισαγωγή στο πλαίσιο της οργάνωσης και της οικονομικής λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές, ώστε να μπορούν να παίρνονται οι κατάλληλες αποφάσεις για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας, με το δεδομένο ότι η εκπαιδευτική μονάδα πρέπει να θεωρείται και μονάδα παραγωγής, όπως και κάθε άλλη τυπική οικονομική μονάδα.

Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται η λειτουργία της οργάνωσης της εκπαιδευτικής μονάδας και παρουσιάζονται τα επιμέρους στάδιά της, ενώ δίνεται έμφαση σε σχετικές με αυτήν έννοιες, όπως είναι η τμηματοποίηση, η ευθύνη, η εκχώρηση δικαιοδοσίας και το οργανόγραμμα. Επιπρόσθετα, αποσαφηνίζεται η έννοια της παραγωγικής διαδικασίας, με έμφαση στις έννοιες εισροές, διαδικασία και εκροές, καθώς επίσης και τα επιμέρους στοιχεία τους. Παράλληλα, εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με την αποκέντρωση και τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μονάδων, την αυτονομία και την αυτοδιαχείρισή τους, αλλά και τον οικονομικό τους έλεγχο. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στον ρόλο και τις δεξιότητες του διευθυντή της εκπαιδευτικής μονάδας, με έμφαση όχι μόνο στις καθαρά διοικητικές δεξιότητες, αλλά και στις καθαρά ηγετικές για την οικονομική διαχείριση της σχολικής μονάδας.

Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι επιμορφούμενοι τόσο την εξέχουσα σημασία της λειτουργίας της οργάνωσης για την άσκηση διοίκησης στην εκπαιδευτική μονάδα όσο και τη σημασία της οικονομικής διαχείρισής της ως μία εκ των βασικότερων διοικητικών εργασιών της. Επιπρόσθετα, επιδιώκεται να εξεταστεί η λειτουργία της οργάνωσης και αναλυθούν οι σχετικές με αυτήν έννοιες. Τέλος, επιχειρείται να αποσαφηνιστούν οι έννοιες που σχετίζονται με τα στάδια της οικονομικής διαχείρισης της εκπαιδευτικής μονάδας και τον ”κύκλο της οικονομικής διαχείρισης” και τονίζεται ο ρόλος αλλά και οι δεξιότητες που συνολικά θα πρέπει να διαθέτει ο διευθυντής, ώστε να μπορέσει να προβεί στην ορθή αξιοποίηση των οικονομικών πόρων της εκπαιδευτικής μονάδας προς όφελός της.

Έναρξη 01/04/2020
Λήξη 01/05/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στην οργάνωση και διοίκηση δομών εκπαίδευσης
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Οργάνωση και διαχείριση εκπαιδευτικών διαδικασιών
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Οργάνωση και διαχείριση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Οργάνωση και διαχείριση οικονομικών της Σχολικής Μονάδας

Διδακτική Ενότητα  8

Τίτλος Οργανωσιακή Κουλτούρα – Είδη κουλτούρας
Περιγραφή Στην παρούσα ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα προσεγγίσει την έννοια της Οργανωσιακής Κουλτούρας και τις συνιστώσες της για να κατανοήσει ποιες είναι οι πτυχές της κοινωνικής συμπεριφοράς μίας ομάδας. Διασαφηνίζονται ορισμοί που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την οργανωσιακή κουλτούρα όπως κοινωνικές αντιλήψεις, αξίες και κανόνες. Ο εκπαιδευόμενος πρέπει να διασαφηνίσει τις διαστάσεις της κουλτούρας καθώς και τους τύπους της: περιβάλλον (σταθερότητα και έλεγχος), αλλαγή και ελαστικότητα (κουλτούρα συνεκτικότητας), κουλτούρα συμμετοχικότητας (κουλτούρα κοινών οραμάτων) και κουλτούρα προσαρμογής.  Ο επιμορφούμενος θα μυηθεί σε τεχνικές εκπαιδευτικής κουλτούρας και τέλος θα κατανοήσει το πώς η οργανωσιακή κουλτούρα ενσωματώνεται και διαβιβάζεται μέσω της ηγεσίας.
Έναρξη 01/05/2020
Λήξη 01/06/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Η έννοια της Οργανωσιακής Κουλτούρας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Διαστάσεις της κουλτούρας – τύποι κουλτούρας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Τεχνικές εκπαιδευτικής κουλτούρας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Ενσωμάτωση της οργανωσιακής κουλτούρας μέσω της ηγεσίας

Διδακτική Ενότητα  9

Τίτλος Διαχείριση της διαφορετικότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα
Περιγραφή Η θεματική αυτή ενότητα περιλαμβάνει εισαγωγή στη θεωρία της διαχείρισης της διαφορετικότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και κατανόηση βασικών όρων-εννοιών που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα και την ”ετερότητα”. Πιο συγκεκριμένα, παραθέτονται ορισμοί της διαφορετικότητας, καθώς επίσης και οι μορφές της στον χώρο των προσχολικών ιδρυμάτων (νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί). Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται ζητήματα σχετικά με την πολιτισμική ετερότητα, τη   γλωσσική ετερότητα, τη θρησκευτική ετερότητα και την εθνική ετερότητα.

Παράλληλα, εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της ετερότητας μέσα στην σχολική τάξη, τον ρόλο του εκπαιδευτικού ιδρύματος και τον ρόλος του/της εκπαιδευτικού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συμμετοχή των γονέων στην αντιμετώπιση του προβλήματος και τονίζεται η σημασία της παροχής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο σχολείο, μέσα από τη μελέτη της εννοιολογική διάστασής της. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται ζητήματα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη  διαπολιτισμική κατανόηση.

Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι επιμορφούμενοι τον ρόλο και τις λειτουργίες της διαχείρισης της διαφορετικότητας,  καθώς επίσης και να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα που εμπεριέχει η προσπάθεια εφαρμογής της. Επιπρόσθετα, επιχειρείται να μελετηθεί η αντιρατσιστική εκπαιδευτική πολιτική, καθώς επίσης και τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού που απορρέουν από τη διαφορετικότητα. Τέλος, θα αποσαφηνιστούν οι έννοιες της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης, με στόχο την κατανόηση του φαινομένου του εκφοβισμού και της βίας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ παράλληλα θα παρουσιαστούν δραστηριότητες για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών.

Έναρξη 01/06/2020
Λήξη 01/07/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στη θεωρία της διαχείρισης της διαφορετικότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα
Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 Ζητήματα πολιτισμικής ετερότητας,  γλωσσικής ετερότητας,  θρησκευτικής ετερότητας και εθνικής ετερότητας
Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού
Εβδομαδιαία Συνεδρία 4 Δραστηριότητες για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών

Διδακτική Ενότητα  10

Τίτλος Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
Περιγραφή
Το μάθημα φέρει εισαγωγικό χαρακτήρα στη μελέτη των δύο ρευμάτων ερευνητικής μεθοδολογίας που έχουν κυριαρχήσει στις κοινωνικές επιστήμες. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση της ποσοτικής στρατηγικής έρευνας από την ποιοτική στρατηγική στη βάση τριών κεντρικών σημείων: α. τη σχέση μεταξύ θεωρίας και έρευνας, β. τα επιστημολογικά ζητήματα και γ. τα οντολογικά ζητήματα, όπως αυτά ανακύπτουν στη μελέτη του κοινωνικού κόσμου.
Το μάθημα προσεγγίζει ζητήματα μεθοδολογίας ποσοτικής έρευνας.  Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν  τα στάδια υλοποίησης μιας ποσοτικής κοινωνικής έρευνας και συγκεκριμένα:
Το στάδιο του θεωρητικού προβληματισμού και της διαδικασίας αναζήτησης και μελέτης των  βιβλιογραφικών πηγών συναφών του υπό εξέταση κοινωνικού φαινομένου.
Το στάδιο συγκεκριμενοποίησης των ερευνητικών υποθέσεων και οριοθέτησης του ερευνητικού προβληματισμού.
Το στάδιο επιλογής ερευνητικού σχεδίου,
Έναρξη 01/07/2020
Λήξη 01/08/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στις Μεθόδους Κοινωνικής Έρευνας
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποσοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας, Συλλογής και Ανάλυσης Ερευνητικών Δεδομένων.
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποιοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας και Παραγωγής  Ερευνητικών Δεδομένων.
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Δεοντολογία Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών

 

Διδακτική Ενότητα  11

Τίτλος Συγραφή πτυχιακής εργασίας
Περιγραφή  Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα να εκπονήσουν επιστημονική εργασία 3.000-6.000 λέξεων.
Έναρξη Καθ’όλη την διάρκεια του προγράμματος
Λήξη

Διδακτική Ενότητα  12

Τίτλος Ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενους φορείς
Περιγραφή  Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα πραγματοποίησης εθελοντικής ενδυνάμωσης δεξιοτήτων, 100 ωρών σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς έχοντας ως στόχο τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και τη βελτίωση του επιπέδου των δεξιοτήτων των επιμορφούμενων.
Έναρξη Καθ’όλη την διάρκεια του προγράμματος
Λήξη
Σύνολο φόρτου εργασίας επιμορφούμενου/ης σε ώρες 100

 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
Ακολουθείται αυστηρά η ακαδημαϊκή δεοντολογία και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή οδηγεί στην απώλεια της ιδιότητας του επιμορφούμενου, δίχως επιστροφή διδάκτρων.

Τα έγγραφα αιτήματα απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.

Τρόπος Διδασκαλίας

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ                                                                                                                     

Τα προγράμματα, που επιλέξατε, έχουν έντονα ακαδημαϊκό προσανατολισμό και είναι δομημένα με κριτήρια και απαιτήσεις, που προσομοιάζουν με μεταπτυχιακή κατάρτιση, ενώ έχουν ανάλογες προϋποθέσεις και φόρτο εργασίας. Το παρόν ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται συνολικά από δώδεκα (12) διδακτικές μηνιαίες ενότητες. Κάθε μηνιαία ενότητα περιλαμβάνει ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία  μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.

Η ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των επιμορφουμένων και των διδασκόντων. Οι επιμορφούμενοι δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό.

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Οι διδάσκοντες επιλέγονται από το Κέντρο διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατόπιν αυστηρής επιλογής βάσει των ακαδημαϊκών κριτηρίων και κανονισμών που έχει θεσπίσει.

Περιεχόμενα προγράμματοςΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και πιστώνει 600 διδακτικές ώρες.

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

  1. Μελέτη πρωτότυπου υλικού 20-30 σελίδων ανα μηνιαία θεματική ενότητα
  2. Μελέτη συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού
  3. Τέσσερις υποχρεωτικές επιστημονικές εργασίες 3000 έως 5000 λέξεων (βιβλιογραφικές ή και ερευνητικές -μια/ανά τρίμηνο)
  4. Τελικό τεστ αξιολόγησης 100 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής (μετά την ολοκλήρωση και της 10ης θεματικής ενότητας)
  5. Ενδυνάμωση δεξιοτήτων: σε συνεργαζόμενους φορείς των προγραμμάτων (εφόσον υπάρχει στην περιοχή διαμονής), ή με εύρεση δικού σας φορέα, ή με χρήση βεβαιώσεων προϋπηρεσίας , ή με την υλοποίηση μαγνητοσκοπημένης παρέμβασης, κ.ά.

*Προσοχή, οποιαδήποτε απο τις παραπάνω επιλογές ολοκληρώνεται με την συγγραφή απολογιστικής έκθεσης

  1. Συγγραφή τελικής επιστημονικής εργασίας (6.000 λέξεις)

 

ECVET και Μοριοδοτήσεις

Όλα μας τα Προγράμματα προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET. Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 600 ωρών πιστώνει 30 ECVET

Τα περισσότερα Προγράμματα μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά το πλεονέκτημα αυτό:

  • Εξαρτάται από την ισχύουσα νομοθεσία
  • Διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητα του επιμορφούμενου
  • Δεν αφορά το Πανεπιστήμιο, το οποίο διοργανώνει το σεμινάριο ΜΟΝΟ για τη γνώση και την επαγγελματική ενδυνάμωση

Το Πανεπιστήμιο στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης των επιμορφούμενων

Διαδικτυακά Μαθήματα για όλους.

Δυνατότητα παρακολούθησης από το σπίτι σας.

Εγγραφείτε τώρα!