Ετήσιο Πρόγραμμα στην «Παιδοψυχολογία»

Ετήσιο Πρόγραμμα στην «Παιδοψυχολογία»

Εγγραφή

Τηλ.Επικοινωνίας
23311 20342

Διάρκεια:
600 Δ.Ω. (12 Θεματικές Ενότητες)

Τρόπος διεξαγωγής:
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ

Σκοπός του προγράμματος

Τα Προγράμματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Ενδυνάμωσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για το Ετήσιο Πρόγραμμα ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Πιθανές μοριοδοτήσεις μπορεί να ισχύουν ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία

Σε ποιους απευθύνεται

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να αναταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και απαιτητικό περιεχόμενο. Αν και τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά βίου μάθησης, απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα μοντέλα της συμβουλευτικής και της εκπαιδευτικής παρέμβασης, την παροχή υποστήριξης στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο και γενικότερα τον εφοδιασμό με ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

γνωρίζουν τις νεότερες εξελίξεις στον τομέα της παιδοψυχολογίας και της παιδοψυχιατρικής,καθώς και των καινοτόμων παρεμβάσεων, όσον αφορά την ψυχική υγεία των μαθητών τους.

αναπτύσσουν βασικές δεξιοτήτες, όπως η ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας και η χρήσηκατάλληλων μεθόδων αξιολόγησης με την κατανόηση και εφαρμογή σχετικών ψυχολογικών θεωριώνκαι θεωριών μάθησης.

κατανοούν τους τρόπους με τους οποίους η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορέςεπηρεάζουν τη μάθηση καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στηδιδασκαλία.

αντιλαμβάνονται την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, τωνβασικότερων συναισθηματικών, συμπεριφοριστικών και μαθησιακών τους δυσκολιών, καθώς καιγια τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους.

αναπτύσσουν κριτική σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας καιαξιολόγησης της μάθησης.

διακρίνουν τα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά, τους σκοπούς, τα είδη και την χρησιμότητας τηςέρευνας.

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες:

Διδακτική Ενότητα 1

Τίτλος Εξελικτική Ψυχολογία- Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την εμβρυϊκή, βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία.
Περιγραφή Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στη φάση της ανάπτυξης και συγκεκριμένα στο είδος των μεταβολών που συντελούνται στις δομές, λειτουργίες και μορφές-συμπεριφοράς του ατόμου κατά τα είκοσι πρώτα χρόνια της ζωής του, καθώς και στους παράγοντες που τις προκαλούν.

Η πορεία της ανάπτυξης χωρίζεται σε επιμέρους περιόδους. Ο συνήθης χωρισμός είναι σε πέντε περιόδους: α) προγεννητική ή ενδομητρική περίοδος – Εμβρυϊκή ηλικία (από τη σύλληψη ως τη γέννηση), β) βρεφική ηλικία (από τη γέννηση ως το 2ο έτος), γ)προσχολική ή πρώτη παιδική ή νηπιακή ηλικία (από το 3ο ως το 6ο έτος), δ) σχολική ή δεύτερη παιδική ηλικία (από το 7ο ως το 11ο έτος) και ε) εφηβική ηλικία (από το 11ο ως το 20ο έτος) (Παρασκευόπουλος, 1985:38).

Ειδικότερα, θα δοθούν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με το α)   τι μπορεί να κάνει το παιδί σε κάθε ηλικία και β) τι νιώθει το παιδί για ότι μπορεί να κάνει σε κάθε ηλικία, αναφορικά με τον γνωστικό και συναισθηματικό τομέα της ανάπτυξης του.

Επιμέρους Συνεδρίες:

Α. Εισαγωγή στην Εξελικτική Ψυχολογία, Προγεννητική ή Ενδομητρική περίοδος – Εμβρυϊκή ηλικία (από τη σύλληψη ως τη γέννηση) – Γνωστική και Συναισθηματική Ανάπτυξη στην Βρεφική Ηλικία (από τη γέννηση ως το 2ο έτος)

Β. Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την προσχολική ή πρώτη παιδική ή νηπιακή ηλικία (από το 3ο ως το 6ο έτος)

Γ. Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά τη σχολική ή δεύτερη παιδική ηλικία (από το 7ο ως το 11ο έτος)

Δ. Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την εφηβική ηλικία (από το 11ο ως το 20ο έτος)

Έναρξη 01/10/2019
Λήξη 01/11/2019
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στην Εξελικτική Ψυχολογία, Προγεννητική ή Ενδομητρική περίοδος – Εμβρυϊκή ηλικία (από τη σύλληψη ως τη γέννηση) – Γνωστική και Συναισθηματική Ανάπτυξη στην Βρεφική Ηλικία (από τη γέννηση ως το 2ο έτος)
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την προσχολική ή πρώτη παιδική ή νηπιακή ηλικία (από το 3ο ως το 6ο έτος)
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά τη σχολική ή δεύτερη παιδική ηλικία (από το 7ο ως το 11ο έτος)
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την εφηβική ηλικία (από το 11ο ως το 20ο έτος)

Διδακτική Ενότητα 2

Τίτλος Εξελικτική Ψυχοπαθολογία και Ψυχιατρική για Παιδιά και Εφήβους
Περιγραφή Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει λόγος για την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, για τις βασικότερες συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς και τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά σε διάφορες διαταραχές, οι οποίες αποτελούν άξονες της Παιδοψυχιατρικής παιδιών και εφήβων, (κλινικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, νοητική υστέρηση, ψυχοκοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα κ.α.), σύντομη αναφορά για την αιτιολογία κάθε διαταραχής και για τους τρόπους παρέμβασης.

Επιμέρους Συνεδρίες:

Α. Εισαγωγή στην Εξελικτική Ψυχοπαθολογία

Β. Αποκλίνουσα συμπεριφορά – Προβλήματα συμπεριφοράς

Γ. Πρακτικές αντιμετώπισης της αποκλίνουσας συμπεριφοράς στα σχολεία

Δ. Η γνωσιακή – συμπεριφοριστική θεραπεία

Έναρξη 01/11/2019
Λήξη 01/12/2019
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στην Εξελικτική Ψυχοπαθολογία

 

Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Αποκλίνουσα συμπεριφορά – Προβλήματα συμπεριφοράς
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Πρακτικές αντιμετώπισης της αποκλίνουσας συμπεριφοράς στα σχολεία
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Η γνωσιακή – συμπεριφοριστική θεραπεία

 

Διδακτική Ενότητα 3

Τίτλος Ψυχομετρικά τεστ, παιδικό ιχνογράφημα, παιγνιοθεραπεία, δραματοθεραπεία
Περιγραφή Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει λόγος για την ψυχομετρία και τον τρόπο που αυτή ορίζεται, για τον τρόπο ορισμού των ψυχομετρικών οργάνων, τη στάθμισή τους καθώς και για τις κλίμακες ανίχνευσης αναπτυξιακών διαταραχών. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά στο παιδικό ιχνογράφημα, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδίασης στα παιδιά, στην εκτίμηση του πνευματικού τους επιπέδου μέσω των σχεδίων, στα στάδια της καλλιτεχνικής τους ανάπτυξης , στην αξιολόγησης των σχεδίων τους, καθώς και στο τεστ της οικογένειας. Τέλος, θα γίνει λόγος για την παιγνιοθεραπεία και τη δραματοθεραπεία, οι οποίες αποτελούν δύο πολύ αποτελεσματικές παρεμβάσεις για τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές ανησυχίες των παιδιών και των εφήβων.

Επιμέρους Συνεδρίες:

Α. Ψυχομετρικά τεστ

Β. Παιδικό ιχνογράφημα

Γ. Παιγνιοθεραπεία

Δ. Δραματοθεραπεία

Έναρξη 01/12/2019
Λήξη 01/01/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Ο Ορισμός της ψυχομετρίας και η διαφοροποίηση της από την ψυχολογική – εκπαιδευτική αξιολόγηση
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Παιδικό Ιχνογράφημα
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Παιγνιοθεραπεία
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Δραματοθεραπεία

 

Διδακτική Ενότητα 4

Τίτλος Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση.
Περιγραφή Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στους κυριότερους ορισμούς της αυτοεκτίμησης, στις βασικότερες θεωρίες της και θα γίνει λόγος για την ανάπτυξη της Αυτοεκτίμησης κατά την Βρεφική, Παιδική Ηλικία και Εφηβική ηλικία. Επιπλέον, θα αναφερθούν οι κυριότεροι παράγοντες επιλογής ενός επαγγέλματος και θα παρατεθούν έρευνες και άρθρα που, εκτός των άλλων, αφορούν στην αυτοεκτίμηση των υιοθετημένων παιδιών, παιδιών με χωρισμένους γονείς καθώς και στη διαχείριση του πένθους.

Επιμέρους Συνεδρίες:

Α. Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.

Β. Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση

Έναρξη 01/01/2020
Λήξη 01/02/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.

 

Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.

 

Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση

 

Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση

 

Διδακτική Ενότητα 5

Τίτλος Νοημοσύνη, πολλαπλή και συναισθηματική νοημοσύνη- Τεστ αξιολόγησης
Περιγραφή Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στη θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner, θα αναφερθούν τα εννιά είδη νοημοσύνης και θα ακολουθήσει ο συσχετισμός της με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν οι κυριότεροι ορισμοί και τα μοντέλα της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και η σχέση της με τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Θα γίνει λόγος για το ρόλο του σχολείου στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών και θα αναφερθούν τα κυριότερα εργαλεία μέτρησης της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Επιμέρους Συνεδρίες:

Α. Πολλαπλή νοημοσύνη

Β. Συναισθηματική νοημοσύνη – Τεστ αξιολόγησης

Έναρξη 01/02/2020
Λήξη 01/03/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Πολλαπλή νοημοσύνη
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Πολλαπλή νοημοσύνη
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Συναισθηματική νοημοσύνη
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Συναισθηματική νοημοσύνη – Τεστ αξιολόγησης

Διδακτική Ενότητα 6

Τίτλος Ενδοοικογενειακή επικοινωνία και διαχείριση των συγκρούσεων. Διαζύγιο και παιδί.
Περιγραφή Η επικοινωνία είναι ο κυριότερος φορέας για τη μετάδοση πολιτισμικών αγαθών, αξιακών προτύπων και κοινωνικών στάσεων. Στα πλαίσια της οικογένειας αποκτά ιδιαίτερη σημασία, επειδή καθορίζει το σύστημα στο σύνολο του, τα υποσυστήματα, τη ροή των πληροφοριών και την εγκαθίδρυση του συναισθήματος.

Όλες οι έρευνες συγκλίνουν στην άποψη ότι η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας των γονέων με τα παιδιά τους καθορίζει την μελλοντική διαμόρφωση των αντιλήψεων της νέας γενιάς. Αν και πολλές από τις στάσεις των παιδιών ερμηνεύονται μέσω της θεωρίας μίμησης προτύπων, είναι γενικά αποδεκτό ότι η ενθαρρυντική επικοινωνία ευθύνεται για την ανάπτυξη θετικών ιδεωδών, ενώ η πλημμελής για το σχηματισμό χαμηλής αυτοεκτίμησης και φτωχής επικοινωνίας. Η επικοινωνία στην οικογένεια μπορεί να θεωρηθεί ως ένα σύνολο κανονιστικών πλαισίων, τα οποία διοχετεύουν πληροφορίες, μεταβιβάζουν συναισθήματα και ορίζουν τους στόχους της οικογένειας.

Παράλληλος στόχος της ενότητας αυτής είναι να διερευνήσει τη διάσπαση της επικοινωνίας, όπως αυτή εκδηλώνεται με το διαζύγιο και να κάνει αναφορές στην αυτοεκτίμηση των παιδιών από χωρισμένους γονείς, καθώς και στην επίδραση του διαζυγίου στην κοινωνική και συναισθηματική   προσαρμογή. Συγκεκριμένα, θα εξεταστεί κατά πόσο η αυτοεκτίμηση των παιδιών αυτών διαφέρει από την αυτοεκτίμηση του γενικού πληθυσμού και εάν υπάρχουν στατιστικώς σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με το φύλο, την ηλικιακή ομάδα, τον τόπο διαμονής, την ηλικία που βίωσαν το χωρισμό, τη σειρά γέννησης, τη σχέση που διατηρούν με τους δύο γονείς και τη σχέση των γονιών μετά το διαζύγιο.

Έναρξη 01/03/2020
Λήξη 01/04/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Ενδοοικογενειακή επικοινωνία ( Α ΜΕΡΟΣ)
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Ενδοοικογενειακή επικοινωνία (Β ΒΕΡΟΣ)
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Διαχείριση των συγκρούσεων στην οικογένεια ( Α ΜΕΡΟΣ)
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Διαχείριση των συγκρούσεων στην οικογένεια

(Β ΒΕΡΟΣ)

Διδακτική Ενότητα 7

Τίτλος Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων. Η ψυχοπαιδαγωγική της κρίσης και της φτώχειας.
Περιγραφή

Δώστε μια συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου της ενότητας και τους τίτλους των επιμέρους συνεδριών της ενότητας (αν έχει δομηθεί σε συνεδρίες)

Οι διαταραχές διαγωγής περιλαμβάνουν όλες εκείνες τις συμπεριφορές που αποκλίνουν από τα αξιακά συστήματά της κοινωνίας, μέσα στην οποία αναπτύσσεται το παιδί. Μπορούν να πάρουν είτε   επιθετική μορφή προς αλλά πρόσωπα, ζώα ή πράγματα, με κλοπές και καταστροφικές πράξεις είτε να εκδηλώνεται με σκασιαρχείο, χαμηλή επίδοση στο σχολείο, παραβατική κουλτούρα κλπ.

Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να παρουσιάσει τα κοινωνικά στατιστικά του φαινομένου και να αναλύσει τις παραδοσιακές και ανθρωπιστικές προσεγγίσεις του.

Έναρξη 01/04/2020
Λήξη 01/05/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές

συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων.

Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές

συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων.

Εβδομαδιαία Συνεδρία 3 Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές

συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Η ψυχοπαιδαγωγική της κρίσης και της φτώχειας.

Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές

συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Η ψυχοπαιδαγωγική της κρίσης και της φτώχειας.

Διδακτική Ενότητα 8

Τίτλος Μαθησιακές δυσκολίες. Αξιολόγηση και παρέμβαση. Παιδιά με Αναπηρίες και Ειδική Αγωγή.
Περιγραφή Σκοπός της ενότητας είναι η θεωρητική και εμπειρική εξειδίκευση στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής και ο εμπλουτισμός των γνώσεων, που απαιτούνται, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν με αξιοπιστία και θεωρητική επάρκεια όλες τις κατηγορίες ατόμων με αναπηρίες σε παιδαγωγικο-διδακτική και συμβουλευτική βάση. Η θεματικές περιλαμβάνουν ενότητες διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας, ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης αναπήρων ατόμων, γονέων και δασκάλων, αξιολόγησης, διάγνωσης, καθώς και τους τρόπους αξιοποίησης των σύγχρονων τάσεων.
Έναρξη 01/05/2020
Λήξη 01/06/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Κοινωνική επάρκεια και αντικοινωνική συμπεριφορά των μαθητών

σχολικής ηλικίας

Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο και μετέπειτα παραβατικότητα
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Ο ρόλος της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης στην επανένταξη των ανήλικων παραβατών

 

Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο και μετέπειτα παραβατικότητα: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών.

Διδακτική Ενότητα 9

Τίτλος Θεραπευτικές παρεμβάσεις για την παιδική εκμετάλλευση και κακοποίηση-Μετατραυματικό άγχος. Παιδική μετανάστευση και κοινωνικός αποκλεισμός.
Περιγραφή Τα δικαιώματα των παιδιών παραβιάζονται σε ένα μεγάλο πλήθος χωρών σε ανεπτυγμένες και υπανάπτυκτες περιοχές: Οι συνθήκες της παιδικής εργασίας επιδεινώνονται, οι βιασμοί και η παιδική πορνεία ανθούν, η στρατολόγηση ανηλίκων παράγει φανατικούς στρατούς δολοφόνων, οι επιθέσεις σε σχολεία και οικισμούς επεκτείνονται, οι απαγωγές και το εμπόριο οργάνων ακμάζουν και όλα αυτά οδηγούν εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά στη μετανάστευση.

Οι καταστάσεις αυτές δημιουργούν τις συνθήκες για ψυχολογικά τραύματα και μετατραυματικό στρες. Η ενότητα αυτή θα επικεντρωθεί στην ανάδειξη των φαινομένων αυτών, ενώ θα συζητηθούν οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία παράλληλα με τις κοινωνικές επιπτώσεις.

Έναρξη 01/06/2020
Λήξη 01/07/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Θεραπευτικές παρεμβάσεις για την παιδική εκμετάλλευση και

κακοποίηση-Μετατραυματικό άγχος.

Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Θεραπευτικές παρεμβάσεις για την παιδική εκμετάλλευση και

κακοποίηση-Μετατραυματικό άγχος.

Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Παιδική μετανάστευση και κοινωνικός αποκλεισμός
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Παιδική μετανάστευση και κοινωνικός αποκλεισμός

Διδακτική Ενότητα 10

Τίτλος Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
Περιγραφή
Το μάθημα φέρει εισαγωγικό χαρακτήρα στη μελέτη των δύο ρευμάτων ερευνητικής μεθοδολογίας που έχουν κυριαρχήσει στις κοινωνικές επιστήμες. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση της ποσοτικής στρατηγικής έρευνας από την ποιοτική στρατηγική στη βάση τριών κεντρικών σημείων: α. τη σχέση μεταξύ θεωρίας και έρευνας, β. τα επιστημολογικά ζητήματα και γ. τα οντολογικά ζητήματα, όπως αυτά ανακύπτουν στη μελέτη του κοινωνικού κόσμου.
Το μάθημα προσεγγίζει ζητήματα μεθοδολογίας ποσοτικής έρευνας. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τα στάδια υλοποίησης μιας ποσοτικής κοινωνικής έρευνας και συγκεκριμένα:
Το στάδιο του θεωρητικού προβληματισμού και της διαδικασίας αναζήτησης και μελέτης των βιβλιογραφικών πηγών συναφών του υπό εξέταση κοινωνικού φαινομένου.
Το στάδιο συγκεκριμενοποίησης των ερευνητικών υποθέσεων και οριοθέτησης του ερευνητικού προβληματισμού.
Το στάδιο επιλογής ερευνητικού σχεδίου,
Έναρξη 01/07/2020
Λήξη 01/08/2020
Εβδομαδιαίες Συνεδρίες
Εβδομαδιαία Συνεδρία 1 Εισαγωγή στις Μεθόδους Κοινωνικής Έρευνας
Εβδομαδιαία Συνεδρία2 Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποσοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας, Συλλογής και Ανάλυσης Ερευνητικών Δεδομένων.
Εβδομαδιαία Συνεδρία3 Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποιοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας και Παραγωγής   Ερευνητικών Δεδομένων.
Εβδομαδιαία Συνεδρία4 Δεοντολογία Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών

Διδακτική Ενότητα 11

Τίτλος Συγραφή πτυχιακής εργασίας
Περιγραφή Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα να εκπονήσουν επιστημονική εργασία 3.000-6.000 λέξεων.
Έναρξη Καθ’όλη την διάρκεια του προγράμματος
Λήξη

Διδακτική Ενότητα 12

Τίτλος Ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενους φορείς
Περιγραφή

Δώστε μια συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου της ενότητας και τους τίτλους των επιμέρους συνεδριών της ενότητας (αν έχει δομηθεί σε συνεδρίες)

Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα πραγματοποίησης εθελοντικής ενδυνάμωσης δεξιοτήτων, 100 ωρών σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς έχοντας ως στόχο τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και τη βελτίωση του επιπέδου των δεξιοτήτων των επιμορφούμενων.
Έναρξη Καθ’όλη την διάρκεια του προγράμματος
Λήξη
Σύνολο φόρτου εργασίας επιμορφούμενου/ης σε ώρες 100

 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
Ακολουθείται αυστηρά η ακαδημαϊκή δεοντολογία και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή οδηγεί στην απώλεια της ιδιότητας του επιμορφούμενου, δίχως επιστροφή διδάκτρων.

Τα έγγραφα αιτήματα απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.

Τρόπος Διδασκαλίας

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ                                                                                            

Τα προγράμματα, που επιλέξατε, έχουν έντονα ακαδημαϊκό προσανατολισμό και είναι δομημένα με κριτήρια και απαιτήσεις, που προσομοιάζουν με μεταπτυχιακή κατάρτιση, ενώ έχουν ανάλογες προϋποθέσεις και φόρτο εργασίας. Το παρόν ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται συνολικά από δώδεκα (12) διδακτικές μηνιαίες ενότητες. Κάθε μηνιαία ενότητα περιλαμβάνει ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.

Η ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των επιμορφουμένων και των διδασκόντων. Οι επιμορφούμενοι δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό.

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Οι διδάσκοντες επιλέγονται από το Κέντρο διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατόπιν αυστηρής επιλογής βάσει των ακαδημαϊκών κριτηρίων και κανονισμών που έχει θεσπίσει.

Περιεχόμενα προγράμματος

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και πιστώνει 600 διδακτικές ώρες.

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

Μελέτη πρωτότυπου υλικού 20-30 σελίδων ανα μηνιαία θεματική ενότητα

Μελέτη συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού

Τέσσερις υποχρεωτικές επιστημονικές εργασίες 3000 έως 5000 λέξεων (βιβλιογραφικές ή και ερευνητικές -μια/ανά τρίμηνο)

Τελικό τεστ αξιολόγησης 100 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής (μετά την ολοκλήρωση και της 10ης θεματικής ενότητας)

Ενδυνάμωση δεξιοτήτων: σε συνεργαζόμενους φορείς των προγραμμάτων, ή με εύρεση δικού σας φορέα, ή με χρήση βεβαιώσεων προϋπηρεσίας , ή με την υλοποίηση μαγνητοσκοπημένης παρέμβασης, κ.ά.

*Προσοχή, οποιαδήποτε απο τις παραπάνω επιλογές ολοκληρώνεται με την συγγραφή απολογιστικής έκθεσης

Συγγραφή τελικής επιστημονικής εργασίας (6.000 λέξεις)

 

ECVET και Μοριοδοτήσεις

Όλα μας τα Προγράμματα προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET. Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 600 ωρών πιστώνει 30 ECVET

Τα περισσότερα Προγράμματα μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά το πλεονέκτημα αυτό:

Εξαρτάται από την ισχύουσα νομοθεσία

Διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητα του επιμορφούμενου

Δεν αφορά το Πανεπιστήμιο, το οποίο διοργανώνει το σεμινάριο ΜΟΝΟ για τη γνώση και την επαγγελματική ενδυνάμωση

Το Πανεπιστήμιο στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης των επιμορφούμενων

Διαδικτυακά Μαθήματα για όλους.

Δυνατότητα παρακολούθησης από το σπίτι σας.

Εγγραφείτε τώρα!